Eindelijk herfst? - Reisverslag uit Hsinchu, Taiwan van D Peeters - WaarBenJij.nu Eindelijk herfst? - Reisverslag uit Hsinchu, Taiwan van D Peeters - WaarBenJij.nu

Eindelijk herfst?

Door: Domingo

Blijf op de hoogte en volg D

10 November 2008 | Taiwan, Hsinchu

Allereerst, excuses voor het gebrek aan berichten van mijn kant. Blijkbaar vermaak ik me dus prima, wat eigenlijk ook wel klopt. Er is inmiddels alweer vanalles gebeurd sinds mijn vorige bericht. Zo zijn mijn ouders bijvoorbeeld ruim een week hier geweest, wat erg leuk was. Ze hadden een auto gehuurd waardoor we best veel van het land hebben kunnen zien in twee weekenden. Een van de mooiste dingen was Taroko Gorge, een prachtige marmeren kloof gevormd door een rivier. Daarnaast ben ik met hen naar Taipei, de oude stad Tainan, het Zuidelijke en tropische Kenting en een paar nationale parken geweest. Erg bijzonder was de overnachting in een groot kloosteroord waar 's ochtends rond 6 uur een groot bid-evenement plaatsvond met duizenden deelnemers. Gelukkig hebben mijn ouders zich ook prima vermaakt. Het weekend dat mijn ouders terug zijn gegaan heb ik voor het eerst echt gedoken. Een geweldige ervaring, zeker vanwege het prachtige aanbod van de kust in Taiwan. Koraal, tropische vissen en prachtig helder water.

Los van de tyfonen die inmiddels volledig verdwenen zijn is dit de eerste week dat het kwik overdag niet boven de 20 graden komt. Blijkbaar heeft de zomer dit jaar erg lang geduurd. Vorige week was het nog dagelijks 30 graden en in combinatie met de hoge luchtvochtigheid is dat erg heet. In tegenstelling tot veel Taiwanezen vind ik dit herfstachtige weer met veel wind en de nodige regen een prima afwisseling. Zo kan ik de spijkerbroeken en jassen die ik meegenomen heb ook eens aantrekken. In de loop van de week zal het weer tegen de 30 graden worden.

In principe zit ik vandaag midden in de periode van mijn midterm exams, maar studeren is gelukkig niet mijn prioriteit. Ik zal mijn best doen om fatsoenlijke punten te halen, maar het is fijn niet de druk te hebben dat het per se moet. Morgen heb ik een toets voor het vak International Relations and Organizations, maar het leerwerk stelt weinig voor. Woensdag heb ik twee toetsen die een stuk zwaarder zullen zijn. Maar ondanks de aanstaande toetsen heb ik de laatste tijd redelijk wat mensen leren kennen. Een gevolg daarvan is dat ik voor allerlei feestjes ben uitgenodigd, bijvoorbeeld met Halloween en afgelopen weekend op een uitgebreid verjaardagsfeest in een (zeldzaam) Mexicaans restaurant met volop eten en drinken. Erg leuk natuurlijk en de feestjes zelf blijken ook een prima gelegenheid om meer mensen te leren kennen.

Gelukkig ben ik heel aardig gewend aan mijn dorm die ik deel met drie anderen. Ondanks het harde bed, veel licht en geluid en vreemde slaaptijden slaap ik al weken best goed. Het duurt in ieder geval geen uren meer voordat ik in slaap val. Het Chinees boekt langzaam maar zeker progressie, maar vooral langzaam. De taal is en blijft totaal anders en vooral de karakters zijn erg moeilijk te onthouden. Door de grote hoeveelheid Latino's in Hsinchu lijk ik meer Spaans dan Chinees te leren. Mijn dagen breng ik over het algemeen door met eten, colleges, voetbal, film kijken, tripjes maken, mensen ontmoeten en meedoen aan allerlei activiteiten. Nederland op zich mis ik nauwelijks, op een goed ontbijt - een bruine boterham met kaas en een glas melk of yoghurt met cruesli - na. Maar de mensen, jullie dus, mis ik wel. En in het bijzonder Julia, maar gelukkig komt ze al over ruim een maand.

Los van dat jullie weinig van mij meekrijgen, ik krijg ook weinig mee van wat er in Nederland allemaal gebeurt. Altijd leuk om te horen. Helaas krijg ik ook weinig wereldnieuws mee hier. Ik weet bij wijze van nog net dat Obama president elect is. Goed nieuws trouwens, maar dat terzijde. In Taiwan schijnt er de laatste tijd enige oproer te zijn vanwege de politiek met China. Het afgelopen weekend waren er veel demonstraties in Taipei omdat men het niet eens is met de politiek tussen China en Taiwan. Ik weet er het fijne helaas niet van, maar in Hsinchu gebeurt dan ook weinig wat dat betreft. Ik zal internet nog een beetje afzoeken op zoek naar foto's van mij in Taiwan, die zijn er blijkbaar genoeg. Helaas kan ik nog steeds geen foto's plaatsen van mijn eigen camera. Ik beloof (oei) dat het volgende bericht sneller zal volgen dan bij deze het geval was. En laat vooral berichten achter!

  • 10 November 2008 - 15:18

    Freke:

    Joehoe! Ik ben de eerste :) Nou dat heeft inderdaad een tijdje geduurd maar dat is meestal een goed teken :) (hoewel: ik vermaakte me anders ook prima ;) ) Wat ik van Taiwan en de politiek van China heb meegekregen is dat er laatst een belangrijke chinese functionaris in Taiwan is geweest en dat was blijkbaar nogal lang geleden geweest dat dat gebeurd was. Dat je daar toch nix van mee hebt gekregen ;) Verder gebeurt er in ieder geval bij mij weinig spannends: stage, sport, slapen, eten, stage, sport... Daar komt het ongeveer op neer. Kortom: blijf nog maar even in Taiwan, want het leven hier is veel minder boeiend!! xxx Freke

  • 10 November 2008 - 16:01

    Han:

    Ha Domingo.
    Wat leuk weer een stukje van je te lezen.
    Liefs je moeder

  • 13 November 2008 - 11:46

    Isabel:

    Hey Mingo,

    wat een slang! ziet er zwaar uit;) Leuk om weer wat foto's te zien. hoop dat je binnenkort wat meer foto's ook van jouw camera erop kunt zetten.
    Ben benieuwd naar je volgende bericht, die er weer snel aan zou komen;)

    Kus Isabel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Hsinchu

Mijn eerste reis

Studie in Hsinchu aan National Chiao Tung University.

Recente Reisverslagen:

18 December 2008

Julia in Taiwan

10 November 2008

Eindelijk herfst?

02 Oktober 2008

Foto's

29 September 2008

Tyfoon nummer 3
D

Studie in Hsinchu aan National Chiao Tung University.

Actief sinds 05 Sept. 2008
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 27362

Voorgaande reizen:

03 September 2008 - 03 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: